Nočnou morou pre Trenčanov je najmä cestný most. Jeho technický stav už pred desiatimi rokmi zaradili do 6. stupňa – a to je len jedna priečka od havarijného stavu!
Most nepatrí mestu, ale štátu. V takýchto prípadoch je obvyklé, že samospráva aktívne vstupuje do vecí svojho prioritného záujmu. Vedenie Trenčína na čele s primátorom Richardom Rybníčkom sa tejto téme ale doteraz aktívne nevenovalo. Riešenie odsunulo až za rok 2026, pričom to odôvodnilo projektom Európskeho hlavného mesta kultúry. Kde je istota, že dovtedy most neskĺzne do havarijného stavu a neuzavrú ho? Nový asfaltový koberec na moste nerieši základný problém – jeho statiku.
Ak budem zvolený za primátora, zintenzívnim komunikáciu so správcom mosta (Slovenskou správou ciest) a využijem všetky zákonné nástroje na to, aby sa veci pohli dopredu. Vyhlásenie mimoriadnej situácie by správcovi umožnilo zjednodušiť procesy obstarávania projektov a prác, ale najmä začať okamžite konať. Takto som to inicioval už ako poslanec v prípade mosta v Opatovej pri Majáku. Po vyhlásení mimoriadnej situácie sa okamžite začali veci riešiť a most opravili.
Ďalším veľkým problémom je projekt autobusovej stanice. Plány developera aj primátora Richarda Rybníčka spred takmer desaťročia sa nezrealizovali. Môžete namietať, že svoje záväzky predsa nesplnil developer. Vybralo ho však mesto, ktoré ho doteraz považuje za partnera a chce s ním pokračovať v spolupráci.
Riešenie problému autobusovej stanice si vyžaduje iné, zásadnejšie kroky. Mesto musí jasne formulovať svoj záujem a podmienky a v prípade, že nebude mať istotu ich naplnenia, musí hľadať iných partnerov a iné alternatívy. Máme možnosť získať pozemky pod stanicou späť, a preto niet na čo čakať. Primátor by mal konať vo verejnom záujme v prospech občanov.
Ak sa vám moje návrhy zdajú trúfalé, nereálne či naivné, chcem všetkých Trenčanov ubezpečiť, že také nie sú. Môžem to tvrdiť aj na základe svojej dlhoročnej praxe v oblasti stavebníctva a na stavebných úradoch. Zároveň som ako občiansky aktivista a mestský poslanec inicioval a uviedol do života rad projektov, ktoré dnes dobre slúžia obyvateľom Trenčína.
Príkladom je chodník zo Sihote IV do Opatovej, ktorý som s pomocou úspešnej petície „vydupal“ u kompetentných a dnes po ňom možno pohodlne a bezpečne prejsť popri ceste z jednej mestskej časti do druhej. Obyvatelia Sihote zasa môžu oceniť novú tvár dlho zanedbávaného námestia pred Rozkvetom.
Sú to relatívne malé projekty v porovnaní s tým, čo čaká nového primátora v oblasti dopravy a urbanizmu. Ak správne využijete svoj hlas v komunálnych voľbách, aj vďaka vám sa podarí v našom meste zlepšiť dopravu a vybudovať dôstojnú vstupnú bránu verejnej dopravy.