Primátor Rybníček predložil dňa 21.2.2023 MsZ v Trenčíne na schválenie najdrahšie parkovanie pre svojich vlastných obyvateľov, keď prvá karta je najdrahšia nielen na Slovensku, ale dokonca v celom bývalom Československu. Drahšia ako v Prahe, Brne, Ostrave, Bratislave, Nitre, Košiciach atď.
Primátor Rybníček ako prezident Únie miest Slovenska ukázal celému Slovensku spôsob presadzovania „legislatívnej sily“ cez dokument nižšej právnej sily. Je to pravdepodobne prvýkrát v histórii Slovenska, keď sa úradníckym úkonom (novelou prevádzkového poriadku podpísaným pracovníkom MsÚ) zmenil zákon v meste (VZN schválené MsZ), resp. pozastavila vykonateľnosť jeho časti.
V Košiciach už v roku 2016 krajská prokuratúra napadla protestom košické VZN o parkovaní. Mesto Košice následne svoje VZN upravilo. Trenčianske ešte dnes obsahuje obdobné ustanovenia, ako napadol prokurátor v Košiciach pred 7 rokmi. Viac informácií je v samotnom podnete, ktorý je na tejto stránke.
Dňa 20.3.2023 som podal podnet na Okresnú prokuratúru v Trenčíne, aby preskúmala zákonnosť novelizovaného VZN č. 10/2016 o dočasnom parkovaní s účinnosťou od 18.3.2023. Predpokladám, že uplatní svoje zákonné možnosti v podobe protestu prokurátora. Dôvodom je napr. to, že v Trenčíne prevádzkovým poriadkom bola už dňa 3.2.2023 pozastavená vykonateľnosť časti VZN!!!, keď niektorým ľuďom bolo znemožnené kúpiť si parkovacie karty podľa v t.č. platného a účinného VZN.
Zákonná lehota na vybavenie podnetu je 60 dní.
Listom zo dňa 19.5.2023 ma prokurátor upovedomil o tom, že okresný prokurátor predĺžil lehotu na vybavenie môjho podnetu bez uvedenia dôvodu a bez určenia novej lehoty. Uvedené beriem ako fakt a týmto o tom informujem verejnosť.
Listom zo dňa 17.7.2023, po takmer 120 dňoch ma prokurátor upovedomil o spôsobe vybavenia môjho podnetu, ktoré prikladám v plnom znení. Ukončil ho nasledovnými dvoma vetami:
Zhrnúc vyššie uvedené skutočnosti som nezistil v dôsledku Vášho podnetu žiaden dôvod na prijatie prokurátorského opatrenia voči Vami napadnutému VZN mesta Trenčín. Na základe vyššie uvedených dôvodov som Váš podnet odložil.
Dňa 30.7.2023 som podal opakovaný podnet na preskúmanie zákonnosti na Krajskú prokuratúru Trenčín.
Listom zo dňa 20.9.2023 ma Krajská prokuratúra Trenčín upovedomila o spôsobe vybavenia opakovaného podnetu. Uvádzam posledné tri odseky upovedomenia:
Na základe uvedeného možno teda skonštatovať, že v prípade ak „spôsob zabezpečenia prevádzky parkovacích miest" a „podmienky a rozsah prevádzky parkovacích miest" zamýšľa obec/mesto konkretizovať v prevádzkovom poriadku, tento by mal byť schválený buď ako súčasť už schváleného VZN alebo vo forme samostatného VZN.
Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti, bola vec vrátená Okresnej prokuratúre Trenčín na opakované preskúmanie a podanie protestu prokurátora voči prijatému prevádzkovému poriadku. Zároveň bola vec vrátená aj za účelom opakovaného preskúmania prijatého Všeobecne záväzného nariadenia č. 10/2016 o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Mesta Trenčín z vyššie uvedených dôvodov .
O spôsobe vybavenia veci Vás bude Okresná prokuratúra Trenčín informovať.
Ku dňu 22.9.2023 neevidujem žiadne vybavenie môjho podnetu.
4_Upovedomenie_o_sposobe_vybavenia_opakovaneho_podnetu_1700673899.pdf |
3_2023_podnet-krajsky-prokurator-parking.pdf |
2_prokurator_Upovedomenie_o_vybaveni_1700672326.pdf |
2_Prokurator-predlzenie-lehoty_1687182439.pdf |
Primátor Rybníček predložil dňa 21.2.2023 MsZ v Trenčíne na schválenie najdrahšie parkovanie pre svojich vlastných obyvateľov, keď prvá karta je najdrahšia nielen na Slovensku, ale dokonca v celom bývalom Československu. Drahšia ako v Prahe, Brne, Ostrave, Bratislave, Nitre, Košiciach atď.
Dňa 20.3.2023 som podal podnet na Okresnú prokuratúru v Trenčíne, aby preskúmala zákonnosť novelizovaného VZN č. 10/2016 o dočasnom parkovaní s účinnosťou od 18.3.2023. Predpokladám, že uplatní svoje zákonné možnosti v podobe protestu prokurátora. Dôvodom je napr. to, že v Trenčíne prevádzkovým poriadkom bola už dňa 3.2.2023 pozastavená vykonateľnosť časti VZN!!!, keď niektorým ľuďom bolo znemožnené kúpiť si parkovacie karty podľa v t.č. platného a účinného VZN.
Primátor Rybníček ako prezident Únie miest Slovenska ukázal celému Slovensku spôsob presadzovania „legislatívnej sily“ cez dokument nižšej právnej sily. Je to pravdepodobne prvýkrát v histórii Slovenska, keď sa úradníckym úkonom (novelou prevádzkového poriadku podpísaným pracovníkom MsÚ) zmenil zákon v meste (VZN schválené MsZ), resp. pozastavila vykonateľnosť jeho časti.
V Košiciach už v roku 2016 krajská prokuratúra napadla protestom košické VZN o parkovaní. Mesto Košice následne svoje VZN upravilo. Trenčianske ešte dnes obsahuje obdobné ustanovenia, ako napadol prokurátor v Košiciach pred 7 rokmi. Viac informácií je v samotnom podnete, ktorý je na tejto stránke.
Horny-Juh_1528297318.pdf |
Dolny-Juh_1528297298.pdf |
Gen.-Svobodu-hlavna.pdf |
Gen.-Svobodu.pdf |
Gen.-Svobodu-upraveny-vyjazd_1528297417.pdf |
Halalovka-1.pdf |
Halalovka-2-a-3.pdf |
Halalovka-2631-35.pdf |
Halalovka-2660-2704-2075.pdf |
Halalovka-2697-2700.pdf |
Jednosmerka-Halasu.pdf |
Kyjevska-1.pdf |
Kyjevska-2.pdf |
Kyjevska-3.pdf |
Lavickova.pdf |
Liptovska.pdf |
Novomeskeho.pdf |
Saratovska-pri-cintorine-1.pdf |
Saratovska-pri-cintorine-2.pdf |
Saratovska-zahrady.pdf |
smidkeho.pdf |
Vychodna-ciary.pdf |
Vychodna.pdf |
Zapadna-1.pdf |
Zapadna-2.pdf |
"Cestný správny orgán a obec môžu určovať používanie dopravných značiek, dopravných zariadení a povoľovať vyhradené parkoviská podľa odseku 2, odseku 4 písm. d) a odseku 5 písm. f) LEN SO SÚHLASOM dopravného inšpektorátu."
14.03.2017
V zóne je státie vozidiel dovolené len NA VYZNAČENÝCH PARKOVACÍCH MIESTACH A ZA DODRŽANIA PODMIENOK VYPLÝVAJÚCICH Z POUŽITÉHO SYMBOLU PRÍSLUŠNEJ ZNAČKY a spresňujúcich údajov......... Inak je vodičom vozidiel na takto označenom území stáť zakázané.
„Značka Parkovisko – parkovacie miesta s kolmým alebo šikmým státím na chodníku (č. IP 14a) vyznačuje a určuje dovolený spôsob státia vozidiel na chodníku. Používa sa podľa rovnakých podmienok ako značka č. IP 13a alebo č. IP 13b s tým rozdielom, že vyznačuje dovolené státie na chodníku a VŽDY SA POUŽÍVA SPOLU S PRÍSLUŠNOU VODOROVNOU ZNAČKOU; na miestach, kde je dovolené státie vozidiel na chodníku, nesmie zastaviť ani stáť vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 3 500 kg a zvláštne motorové vozidlo.“
.
Ak je nesúlad medzi zvislými dopravnými značkami a vodorovnými dopravnými značkami, zvislé dopravné značky sú nadradené vodorovným dopravným značkám.
(2) Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať; to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením je určené inak alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m okrem zóny s dopravným obmedzením spočívajúcim v zákaze zastavenia alebo státia a zóny s plateným alebo regulovaným státím. V zóne s dopravným obmedzením spočívajúcim v zákaze zastavenia alebo státia a v zóne s plateným alebo regulovaným státím je však na chodníku povolené zastavenie alebo státie bicykla a motocykla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m.
Zdroj fotografie : Facebook, Patrik Žák, 7.3.2016
received_10210418248064753.mp4 |
Video zverejňujem so súhlasom jej autora.
V Trenčíne máme PLATENÉ a nie regulované PARKOVANIE....... a ide sa ďalej.
Dňa 15. marca sa spúšťa PLATENÉ parkovanie v centre mesta, na Sihoti I. a II. a v Dolnom meste. V utorok o tom s konečnou platnosťou rozhodlo mestské zastupiteľstvo.
Primátor Rybníček a poslanci podporujúci PLATENÉ parkovanie tvrdia, že systém je pripravený. Ja tomu neverím a pri hlasovaní tomu so mnou neverili ani Vladimír Poruban, Juro Bakoš, Kamil Bystrický, Richard Medal a Ladislav Matejka. (neprítomní Bírošová a Ščepko)
Zostáva mi iba veriť, že TRENČANIA nebudú šikanovaní parkovacím systémom. Dnes konštatujem iba toľko, že boli podvedení.
PREČO?
Lebo nebude sľúbené regulované, ale PLATENÉ parkovanie......... a ide sa ďalej
PS :
Zostávam na strane svojich voličov. Svoje podnety na riešenie Vašich problémov aj s parkovaním môžete adresovať aj na moju adresu : micega1970@gmail.com
08. február 2017 vydanie venované k parkovaniu
INFO k stiahnutiu TU :
INFO-2--2017.pdf |
Návrh schválený dňa 21.02.2017
Návrh novely VZN o dočasnom parkovaní TU :
navrh_vzn4_2017_o_parkovani_novela-2.pdf |
Určite sa zhodneme na tom, že parkovanie v Trenčíne je problém, ktorý treba riešiť. Pri najlepšom vedomí a svedomí však musím uviesť, že BEZPEČNOSŤ občanov musí byť na prvom mieste. Najslabší účastníci v doprave sú chodci – dôchodcovia a deti.
Vidina rýchleho získania peňazí je pre mnohých určite lákavým faktorom, ale pri presadzovaní parkovania nemôže byť tým zásadným. Súčasná situácia ma presviedča o tom, že je to aj hazardom s bezpečnosťou na cestách.
Už minulý rok som s niektorými poslancami (Matejka, Poruban a spol.) súhlasil s postupnou reguláciou parkovania. Začať treba centrom mesta a na tom stále trvám. Pri rozširovaní regulácie sa treba vyvarovať chýb, ktoré logicky nastanú, čím sa celý ďalší proces skvalitní.
Väčšina poslancov sa však priklonila k celoplošnému spoplatneniu, ktoré malo byť už od novembra 2016. Nestalo sa a termín sa posunul na 15. marec 2017, ktorý sa neúprosne blíži. Spoplatnené má byť centrum mesta, Sihoť I. a II. a Dolné mesto.
Vedenie mesta si pomýlilo cesty a niekde aj chodníky s parkoviskami. Modré čiary sa urobili (a už aj zmizli) takmer všade, ale nové parkoviská nevznikajú.
Stará Sihoť, ale ani iné obytné územia nie sú na to uspôsobené. Verejný priestor stratil svoj význam.
Nesúhlasím s celoplošným a hlavne nepripraveným spustením parkovania v meste. Občania sa dostali do područia balastu, ktorý je nielen zle pripravený, ale aj nebezpečný.
- Reguláciu v obytných zónach prispôsobiť najmä obyvateľom. V zóne môže parkovať ten, kto tam býva bez ohľadu na vlastníctvo bytu alebo auta.
- Znížiť počet miest v kritických úsekoch (oblúky, križovatky).
- V obytnej zóne zaviesť zákaz státia dodávok a ostatných vozidiel na dopravu nákladov kategórie N (mimo iného pri státí v križovatkách zamedzujú rozhľadu vodičov).
- Dodávkam a iným zásobovacím vozidlám umožniť v obytných zónach len zásobovanie.
- Prehodnotiť krátkodobé parkovanie pred školskými zariadeniami, najmä v čase dovozu a odvozu detí.
- Dopravu riešiť komplexne aj vo väzbe na územný plán (v dopravne zaťažených územiach zamedziť výstavbe a pod.)
* aby prehodnotili stavebnotechnickú pripravenosť spustenia parkovacej regulácie.
* aby zvážili spustenie regulácie iba v centre mesta, resp. v iných územiach iba na skolaudovaných parkoviskách.
* aby zvýšili informovanosť verejnosti o zavedení regulovaného parkovania.
* aby pre občanov zjednodušili proces povoľovania a vybavovania agendy spojenej s parkovaním v meste.
Zastaviť?! ... Stáť ?! ... alebo PARKOVAŤ ?!
MESTO Trenčín, určite to prehodnotiť.
ako poslanec MsZ v Trenčíne a ako predseda Mestskej časti SEVER Vás vyzývam, aby ste okamžite vykonali nápravu stavu, ktorý je na fotografii. Je to na Sihoti, ktorá je v mojej mestskej časti.
Taktiež Vás vyzývam, aby ste si opätovne prekontrolovali všetky modré čiary na výkresoch, technické vyhotovenie v teréne a ich súlad so zákonom.
Chcem Vás poprosiť, aby ste zásadne kroky dotýkajúce sa obyvateľov TRENČÍNA začali robiť v súčinnosti s ich volenými zástupcami. Som predsedom Výboru mestskej časti SEVER a aj „Komisie dopravy“. Tieto kolektívne orgány hlasovaním neodporučili schváliť Vami predloženú parkovaciu politiku.
Manažérske zlyhanie nášho mesta sa prejavuje na všetkých úrovniach riadenia. Dôkazom toho nie sú len likvidácie verejných priestorov "čiaraním", ale aj posunutie účinnosti VZN o parkovaní z novembra na marec budúceho roku.
Mám jedno ponaučenie :
TO ŽE PRI HLASOVANÍ VALCUJETE NEZNAMENÁ, ŽE VŠETKO DOBRE ROBÍTE.
___________________________________________________
Parkovacie miesta na chodníku zrušené
Návrh schválený dňa 28.09.2016
Návrh novely VZN o dočasnom parkovaní TU :
navrh_vzn11_2016_o_parkovani_novela_1488309618.pdf |
zverejnený dňa 20.6.2016
Návrh VZN o dočasnom parkovaní TU :
navrh_vzn10_2016_o_parkovani.pdf |
21. jún 2016 | mimoriadne vydanie
INFO k stiahnutiu TU :
Info-parkovanie-w-.pdf |
Môj BLOG (zverejnené aj v časti Blogy)
24.05.2016
TPS,a.s. ako prevádzkovateľ
Prevádzkovateľ parkovísk predpokladá výnosy vo výške od 700 000,- eur do 1 100 000,-eur/rok (priemer 900 000,-). Z toho zaplatí Mestu nájom za parkoviská vo výške 130 000,- eur. Zostáva mu teda 770 000,- eur/rok na jeho činnosť (réžiu) a ďalší rozvoj, teda aj investície do parkovania.
Ten trištvrte milión eur sú peniaze vybrané od obyvateľov mesta a jeho návštevníkov. TPS a.s. je obchodnou akciovou spoločnosťou, teda o ich použití rozhoduje predstavenstvo tejto spoločnosti zložené z 3 ľudí (momentálne ide o prednostu mestského úradu, pracovníka úradu a externú osobu). Predstavenstvo podlieha valnému zhromaždeniu akcionárov. V tomto čase je jediným akcionárom Mesto Trenčín, čím de jure predstavenstvo podlieha primátorovi mesta ako štatutárovi mesta zo zákona. Mestské zastupiteľstvo nemá žiadny právny dosah na riadenie TPS, a.s., opakujem žiadny.
Rozpočet obce
Mestské/Obecné zastupiteľstvo je kolektívny orgán zložený z poslancov, ktorému je vyhradené rozhodovať o základných otázkach života obce. Má na to zákonný nástroj, ktorým je schvaľovanie rozpočtu obce a jeho zmien. Toto oprávnenie prináleží v prvom rade a výlučne obecnému zastupiteľstvu, ktoré sa na ňom uznáša svojou väčšinou pri hlasovaní.
Obecné zastupiteľstvo môže preniesť časť svojej kompetencie na starostu a určiť, že v ním vymedzenom rozsahu je oprávnený na vykonávanie zmien rozpočtu aj on. Trenčiansky primátor má a aj využíva práve takéto oprávnenie. Mestské zastupiteľstvo sa na tom uznieslo, pretože je to praktické.
Vo voľbách v roku 2014 mi dali ľudia dôveru, z čoho plynú nielen moje povinnosti, ale aj moje kompetencie - rozumej zodpovednosť. Jednou z kompetencií je spolurozhodovanie o rozpočte Mesta Trenčín. Do volieb som išiel s tým, že o základných otázkach života obce budem rozhodovať nezávisle, sám a najmä priamo.
Tu je môj problém č. I.
Rozpočet
V roku 2016 Mesto Trenčín počíta v rozpočte s kapitálovými výdavkami v sume do 6,3 milióna eur. Pre dopravu sú vyčlenené takmer 3 milióny eur, z toho na samotnú realizáciu stavieb a ich technického zhodnotenia (tzv.investície) iba necelých 1,4 milióna eur. (V apríli sme pridali ešte milión z hospodárskeho výsledku).
Z toho vyplýva, že dvadsaťpäť Trenčanmi zvolených poslancov pôvodne hlasovaním prerozdelilo sumu 1,4 milióna eur na výstavbu dopravných stavieb v roku 2016. Trojčlenné predstavenstvo parkovacej spoločnosti, bez akéhokoľvek priameho mandátu od občanov, má rozhodovať o cca 770 000,- eur/rok vybraných na parkovnom. Táto suma predstavuje 55% objemu toho, o čom rozhodujú a teda i voličom zodpovedajú poslanci!
Tu je môj problém č. II.
Zodpovednosť
Ak schválime parkovanie tak, že peniaze z neho budú tiecť do obchodnej parkovacej spoločnosti, tak svojím spôsobom sa poslanci zbavujú svojej kompetencie = zodpovednosti. Inými slovami sami sebe znemožnia rozhodovať o verejných financiách. Vybrané peniaze za parkovanie sú verejné financie, o ktorých by mali podľa mňa rozhodovať zvolení zástupcovia občanov a nie úzka skupina ľudí.
Tu je môj problém č. III.
Mandát
Do volieb som šiel s tým, že svoj mandát od Trenčanov budem vykonávať priamo. Môj názor nemusí byť názor väčšiny. Legitímne môžem byť ostatnými poslancami prehlasovaný, ale nemôžem byť úplne mimo rozhodovania.
Riadenie a teda i financovanie obchodnej parkovacej spoločnosti je mimo mojich kompetencií. Ostatní kolegovia poslanci nie sú na tom o nič lepšie. Dozorná rada, v ktorej sú 6 poslanci, kontroluje len zákonnosť postupov predstavenstva a pod., ale neurčuje smerovanie finančných tokov, dôležitosť a priority investovania a pod.
Mám hlasovať za riešenie parkovania prostredníctvom obchodnej spoločnosti a iba túto nechať rozhodovať o nakladaní s verejnými financiami z vybratého parkovania?
Mám takto de facto presunúť svoje kompetencie = zodpovednosť rozhodovania o základných otázkach života obce v tak strategickej oblasti ako je doprava?
Volili ma ľudia na to, aby som sa zbavoval svojich kompetencií?
Tak na toto mandát nemám!
Môj BLOG (zverejnené aj v časti Blogy)
03.05.2016
Ceny pôjdu dole?!
Myslím si, že určite áno. Primátor mesta dobre vie, že plusové body a priazeň Trenčanov sa dá získať iba jedným gestom, znížením navrhovaných cien. Aj preto sa domnievam, že sa tak stane a ostatné zostane v návrhu parkovania zachované. Teda, ak .....
Pokúsim sa uviesť niektoré fakty a spresniť moje postoje, aj keď je to ťažká téma na vysvetľovanie.
Takže malá chronológia.
Dňa 26. apríla 2016 bol v športovej hale na Sihoti prezentovaný nový návrh systému parkovania pre mesto Trenčín. Zúčastnil som sa ho a bolo to pre mňa poučné. Prítomní občania najviac pripomienkovali ceny za parkovacie karty rezidenta (obyvateľa mesta), karty pre živnostníkov, počet kariet na byt a pod. Jednoducho ceny za parkovné. Počet parkovacích miest bol tiež na pretrase.
V diskusii absentovala jedna, podľa mňa veľmi zásadná a legitímna téma. Správa a údržba ciest, resp. investovanie vybraných finančných prostriedkov.
Prevádzku parkovacích miest na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií vo vlastníctve mesta Trenčín bude podľa návrhu zabezpečovať právnická osoba – Trenčianska parkovacia spoločnosť, a.s., (ďalej len „Prevádzkovateľ“).
Financovanie.
Podľa predloženého návrhu je výnos (príjem) z úhrad z parkovného príjmom Prevádzkovateľa. Ten vyberá parkovné vo vlastnom mene a na vlastný účet.
Prevádzkovateľ bude platiť Mestu Trenčín odplatu (nájom) 2,00 eur/m2 z prenajatej plochy na parkovanie za kalendárny rok. Podľa aktuálneho návrhu si Prevádzkovateľ prenajme plochu o výmere cca 65 000 m2.
Mesto Trenčín bude mať príjem z nájmu vo výške 130 000 eur. Takúto sumu zaplatí Prevádzkovateľ Mestu za parkovacie plochy. Ak sa to aj rozšíri na JUH a SIHOŤ III. a IV. (majú pribudnúť v 2. etape), tak to nebude extrémne viac.
Prevádzkovateľ predpokladá výnosy za parkovné v sume od 700 000 eur do 1 100 000eur/rok (priemer 900 000 eur/rok). Z tejto sumy by mal byť príjem z parkovacích kariet LEN 100 000 eur/rok.
Z priemernej sumy 900 000 eur po odpočítaní 130 000 eur (cena za nájom), zostáva prevádzkovateľovi 770 000 eur/rok.Tieto peniaze zostávajú na jeho činnosť (réžiu) a ďalší rozvoj, teda aj investície do parkovania.
Toto sú prosím peniaze, o ktorých už nebudú rozhodovať poslanci, ale Prevádzkovateľ. Verejná kontrola je mimo, minimálne sa znižuje. Všetko bude podľa hesla „V súlade so zákonom.“, alebo „Takto to poslanci schválili hlasovaním“. Akciová spoločnosť sa prosím riadi postupom podľa obchodného zákonníka, teda podniká.
Pre koláč s veľkosťou okolo 770 000 eur sa oplatí znížiť príjem z parkovacích kariet. Zo sumy 100 000 eur, čo je predpokladaný príjem za karty, nie je problém ísť aj o polovicu dole.
Ovca zostane celá a vlk sýty.
Tak čo, Pôjdu ceny dole?
Predpokladám, že za karty áno, ale treba sa pýtať ďalej.
Riešenie :
V prípade zriadenia príspevkovej alebo rozpočtovej organizácie by bolo uvedených 770 000 eur priamo príjmom Mesta a nie akciovej spoločnosti, aj keď zatiaľ s majetkovou účasťou mesta. V takom prípade by boli pod priamou kontrolou poslancov.
Úvod
Cesty parkoviská postavené ešte v minulom storočí nepostačujú dnešným požiadavkám motoristov. Áut pribúda, ciest a parkovísk nie, aspoň nie v požadovanom množstve. Parkovanie v centre je jedným zo zásadných problémov Trenčanov. Vie to každý a na tom sa určite zhodneme.
Spôsobov, ako riešiť parkovanie je viac. Jedným z nich je regulácia dopravy. Mesto Trenčín s ňou začalo od 1. januára 2009 založením Trenčianskej parkovacej spoločnosti, a. s.(TPS), ktorá prevádzkuje vybrané parkoviská na území mesta. Mesto Trenčín je jej jediný akcionár, teda 100 %-ný vlastník.
Snahy rozšíriť reguláciu parkovania v minulom volebnom období stroskotali. Po voľbách v roku 2014sa opätovne naskytla možnosť postúpiť ďalej. V septembri 2015 sa súčasné mestské zastupiteľstvo uznieslo na Parkovacej politike Mesta Trenčín, pričom podľa mňa je založená na dvoch základných prvkoch. Prvou je to, že treba pokračovať v regulácii parkovania. Druhou, že prevádzkovanie parkovania sa bude vykonávať prostredníctvom „mestskej“ spoločnosti, teda TPS.
Čas ukáže, ako sa s týmto materiálom a všetkým, čo je s tým spojené naložíme.
Mesto Trenčín a Trenčianska parkovacia spoločnosť pripravili návrh nového Všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní.
Návrh VZN o dočasnom parkovaní TU :
Navrh-VZN-04-2016.pdf |
Celý materiál k dispozícii TU : www.trencin.sk
Predstavenie parkovania z verejnej prezentácie :